Kesian kat saya...

By LiNa_Pg - Monday, June 27, 2011

Assalamualaikum...
Acik2, auntie2 suma sian kat saya tadak sapa nak jaga...baby sitter saya bleh jaga sampai ujung bulan ni saja.Mama dah susah hati sebab tak dapat pengasuh lagi.Mama dok pening paler dah tu..sian plak kat mama saya.
Dulu elok2 saya dok kat skool, pastu awal bulan 6 aritu mama anto gi umah pengasuh plak.Mama kata panjang citernya.Saya stori la sket kat sini.Time saya dok kat skool dulu, ada kes tangan,kaki dan mulut kat skool tu.Orang lain la yang kena.Pastu orang kesihatan mai kat skool saya soh tutup skool untuk seminggu.Mama kata skool kena quarantin utk basmi kuman.
Dalam masa seminggu tu pengurus skool anto saya kat umah salah sorang cikgu skool tu sbb mama saya tak dapat amek cuti seminggu.Saya dok elok2 la umah cikgu tu.Time seminggu umah cikgu tu, mak cikgu saya suka sangat ngan saya.Katanya seronok main2 ngan saya.Lepas seminggu, skool saya buka balik..saya tak dok dah la umah cikgu tu..

Pastu mak cikgu saya dok ulang alik gi skool/nursery saya sebab nak tengok saya..rindu katanya..sebab saya tak pi dah umah dia.Tak lama lepas tu cikgu yang jaga saya tu berenti keje.Mak dia asyik teringat kat saya.Dulu dia dok ulang gi tengok kat Taska, bila anak dia(cikgu saya tu) berenti dia xleh la tengok saya lagi..

Cikgu saya tu dok sms la kat mama saya, tanya macam2 saya dah bleh jalan ke..sihat ke?cam caring gitu.Pastu mama saya tnya la mak cikgu tu mau ke jaga saya sebab cam sa..yangggg sangat kat saya ni.Pastu mama saya pi la umah cikgu saya tu bincang.Tapi mama ada tanya 'tok' ni larat ke jaga saya sebab saya makin lasak sekarang ni.'Tok' kata xpe sebab dia nak jaga ngan anak dia.So dua orang jaga saya sorang.Mak cikgu saya tu nak jagalah saya.Memula mama ingat anto babysitter dpt murah sket, tapi rupanya lebih mahal dari nursery.Mama kata xpelah janji dia jaga saya dengan baik..Gitulah kisahnya nape saya dok ngan pengasuh lak...

Mama mula anto ngan 'tok' tu stat 1/6...blom sapa sebulan pun lagi.Minggu lepas, kalau tak silap 20hb gitu 'tok' gtau mama dia jaga sapa ujung bulan ni saja sbb tak larat nak jaga saya..adoyai..kesian kat mama.Mama kat menyesal gi anto kat situ..Tapi sekarang ni sian kat mama saya..kalau tadak orang nak jaga jugak mama kena berenti keje la..Tapi nak berenti kena bagi notis sebukan jugak adoyai..
auntie2 suma ada tak yang nak jaga saya..sian kat mama saya nak keje..

  • Share:

You Might Also Like

19 comments

  1. Maisarah.....meh mai dok ngan mak ngah, leh main2 ngan amani...comeyyy je gg pun dh byk.

    grggggggggg kalo kena kat sapa2 gini, mmg marah yg teramat, menyusahkan org je, senang2 je tok tu lps tgn.

    ReplyDelete
  2. salam alhai comel nya dia....nak picit2 je pp yg gebus tu...meh dok gan aunti sheila...leh kawan gan bby Areen....

    ReplyDelete
  3. lorr..gitu ke ceritenye...cian maisarah... kena la mak dia bagi notis namapknya ni.. hehehehe..

    meh sini nak gigi pipi ckitt

    ReplyDelete
  4. alaaaaa cian ngan maisarah,kalau dak boleh aunti jaga tapi aunti keja sama ngan mama cam ne ek?

    ReplyDelete
  5. Ala sianyer maisarah..Anty kalo jaga maisarah juga,mesti lagi xsempat pakai kain,coz syazana ngan syifa pon dah sakan,kak lina,nnti nak htq kat org,tgk2 juga kak,skangnih mcm2kes kan..

    ReplyDelete
  6. comelnya maisarah ni... mmmmmmmmmmmm cium siket...

    ReplyDelete
  7. Kak Lina, brp umur Maisarah eh..Sbb naz tgk gigi bwh dia dah ada 4 batang tu..
    Maisarah, meh duduk umah aunty Naz.. Boleh main dgn Maisarah aunty..Sama2 girl..Nama pun sama..

    ReplyDelete
  8. kak rosa> hmm kalau mok ngoh dia dok kat penang ni mmg gi anto dah,bg main ngan Amani.Apa nk wat suma dok jauh2 huhuhu

    ReplyDelete
  9. sheila> Pipi je bam..bam..badan tak bulat mana pun.Bby areen umo brp? bleh geng la tu

    ReplyDelete
  10. izah> hmm gitulah citernya ari ni cam wat esei plak,pjg lebar ngarang

    ReplyDelete
  11. chik mimi> tu la kan chik mimi pun keje gak..

    ReplyDelete
  12. chik mimi> tu la kan chik mimi pun keje gak..

    ReplyDelete
  13. CT/zaliedana> kalau CT jaga mau pengsan,nnt umah dah jadi cam nursery sbb suma kecik2 lagi

    ReplyDelete
  14. sue> tq sue

    naz> Maisarah umo 11 bulan tp gigi dah ada 8batang (4atas/4bwah) lebih kalsium agaknya..

    ReplyDelete
  15. kesiannnnnnnnn tapi cane nak tolong..

    ReplyDelete
  16. pos je ke nagoya...cik na boleh jaga..tp jgn ambik balik tau!!! he he

    ReplyDelete
  17. alahai..ciannya kt maisarah..kt mama maisarah pom..mai la dok ngn ateh ni..mek ada..leh tlg jaga time ateh p keje..syg la plk nk brenti keje..lama dh keje tu..huhu

    ReplyDelete
  18. meh sini..Maisara..
    auntie jaga..FOC lagi..

    ReplyDelete
  19. Ala3, comeynye diaaa...acik ni terlambat sampai sini arrr..dh ada org jg Maisara ke belum ni? Meh la duk ngan acik, kecian kat mak dia tau...

    ReplyDelete