Tuesday, May 16, 2017

Snek Makaroni Rangup

Assalamualaikum...
Terjebak jugak ngn kudapan yang viral kat fb neh.Ekceli agak cuak jugak sebenarnya antara nak cuba dan tak nak.Bukan apa,sebab ada yang kata kerasss, sakit geraham nak kunyah.Adesss terus terbantut semangat nk try.Tapi bak kata orang tua.Tak cuba xtau kan?So, saya buat jugaklah siket...kalau tak jadi,buang ajerlah hihi...Alhamdulillah percubaan berjaya.Agaknya bernasib baik kot kikiii.Banyak jugak hasilnya.Saya simpan dalam bekas kedap udara.Memang rangup.Kalau yg rajin boleh buat kudapan raya nanti.tak yah beli muruku bagai dah.Saya tak rajin nak buat banyak2 kih3.Takat makan anak beranak bolehlah.Snek Makaroni Rangup ni sangatlah mudah.Kalau u olls nk guna yg jenis lain pun ok spiral or whatever la kan..Rebus jangan sampai lembik sangat..sekadar al dente.Resepinya kat gambar tu jer la.Tq rakan MHNI
 Rasanya macam makan siput (kuih dolu2 tu) krup krapp...sedapppp
Resepi..pandai-pandailak teropong..Mudah jer kan?

2 comments:

Phong Hong said... Balas

Lina, menarik resipi ni. Tak sangka pulak pasta boleh dijadikan snek.

Raihanah Ahmad said... Balas

tak sangka gak boleh buat snek

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...